• Ivonne Vliek Programmamanager Stimulerende Preventie

"Ook goede voorlichting op school of een gesprekje met de buren zorgt voor een brandveiliger leven."

Ivonne Vliek
    Manager (Brand)Veilig Leven

• Carolien Angevaren Directeur Brandweerrepressie

71 brandweerposten, 1800 brandweermensen, 24/7 paraat. Samenwerken aan veiligheid.

Carolien Angevaren
    Directeur Brandweerrepressie

• Marion Schilder Bestuurlijk accountfunctionaris gemeenten

"Een goede relatie tussen de VRU en de Utrechtse gemeenten is een must!"

Marion Schilder
    Bestuurlijk accountfunctionaris gemeenten

• Robert-Jan Schouwerwou Hoofd GHOR

"We mobiliseren de kracht uit de hele gezondheidsketen. Op de grens van gezondheid en veiligheid."

Robert-Jan Schouwerwou
    Hoofd GHOR

Ben je benieuwd naar wat Veiligheidsregio Utrecht (VRU) in 2020 in vogelvlucht heeft gedaan? Kijk dan op de website www.jaaroverzichtvru.nl.

Ons werk heeft in 2020 voor een groot deel in het teken gestaan van Covid-19.

Naast de terugblikfilm vind je op de website onder andere informatie over adviezen & controles, opbrengsten en kosten, (Brand) Veilig Leven, Preventie, medewerkers, uitrukken, voertuigen en brandweerposten.

Daarnaast hebben we Covid-19, multi- en brandweerinformatie overzichtelijk gebundeld in infographics.

Project in beeld

Beleidsplan VRU 2020 - 2023

De Wet veiligheidsregio’s schrijft voor dat het bestuur van de veiligheidsregio eenmaal in de vier jaar een beleidsplan vaststelt. Het beleidsplan vormt hét strategische beleidskader voor de veiligheidsregio en beschrijft de koers voor de komende jaren. Wat komt er op ons af, hoe kunnen we op deze opgaven anticiperen en wat is daarvoor nodig?

Het beleidsplan van Veiligheidsregio Utrecht heeft een looptijd tot en met 2023. In dit beleidsplan beschrijven wij de volgende ambitie: Wij helpen mensen in nood, motiveren mensen om zelfredzaam te zijn en dragen bij aan het wegnemen van onveilige situaties. Elke dag weer, en steeds beter.

plaatje van de regio met waarschuwingsborden

Bekijk onze projecten en thema's